Skrýt Zobrazit skryté
Potřebujete poradit?
Zeptejte se na cokoliv. Poradíme s výběrem i technickými zádrhely.
725 657 411 (Po-Pá, 6:30-17:00 hod.)
Kategorie membrány karburátorů nabízí díly, který jsou důležité pro správný chod karburátoru.
Díly membránových karburátorů a jejich funkce:
Sací membrána: Tato membrána je uváděna do pohybu rozdíly tlaků v klikové skříni způsobenými pohybem pístu motoru a funguje jako čerpadlo paliva do karburátoru.
Impulzní hadice a kanál: Přenáší pulzující podtlak a přetlak v klikové skříni na sací membránu.
Škrticí klapka: Reguluje množství směsi (volnoběh, částečný výkon, plný výkon).
Nastavovací šroub volnoběhu: Reguluje přívod paliva do trysek volnoběhu a částečného výkonu.
Zobrazit více Tryska částečného výkonu: Dodává palivo při přechodu z volnoběhu do plného výkonu. Regulační komora: Palivová komora s přívodním jehlovým ventilem a tryskami pro dávkování paliva do motoru. Regulační membrána: Vnější atmosférický tlak střídavě tlačí membránu do regulační komory a spouští ovládací páku, která otevírá jehlový ventil přívodu paliva. Jehlový ventil: Vpouští palivo do regulační komory pomocí páky ovládané regulační membránou. Nastavovací šroub hlavní trysky: Reguluje množství paliva v hlavní trysce pro ideální směšovací poměr v horním rozsahu otáček. Klapka sytiče: Snižuje přívod vzduchu a tím obohacuje směs při studeném startu. Typické poruchy motoru, které mohou souviset s karburátorem. Motor nenastartuje. Motor při volnoběžných nebo nízkých otáčkách zhasíná. Motor správně neakceleruje. Motor při akceleraci zhasíná. Odstředivá spojka spíná i při volnoběhu. Motor nedosahuje maximálních otáček. Motor překračuje maximální otáčky. Kontrolovat těsnosti membránového karburátoru. Výměnou membrány nebo instalací kompletního těsnění či opravné sady lze ve většině případů uvedené závady odstranit. 1)
Provedeme tlakovou zkoušku karburátoru. 2)
Zkontrolujeme, zda nejsou regulační a sací membrány opotřebované, bývají ztvrdlé a pórovité. Při demontáži součástek dbejte na jejich pořadí. 3)
Zkontrolujeme a znovu nastavíme polohu regulační páky jehlového ventilu sání pomocí příslušné měrky pro nastavení. V případě potřeby odstraníme nečistoty v palivovém sítku. 4)
Před opětovnou montáží pečlivě očistíme těsnící plochy, navlhčíme těsnění palivem a sestavíme v opačném pořadí demontáže. 5)
Znovu provedeme tlakovou zkoušku karburátoru.